Ny visuell identitet for Novotek-gruppen
Vi står for stabilitet, trygghet, innovasjon og engasjement. Etter 35 år i fremkant har vi valgt å reflektere dette med ny visuell identitet.
Novoteks nye visuelle identitet er utviklet hos morselskapet i Malmö. og vil omfatte hele konsernet, med 140 ansatte i åtte land.
Ny logo
Som leverandør av industriell produksjon helt tilbake til 1986, er Novotek godt kjent i bransjen. “Vi har derfor valgt å forsiktig oppdatere logoen og andre grafiske elementer”, forteller Camilla Gurell, Chief Marketing Officer hos Novotek AB.
Beholder den røde tråden
Den nye logoen er resultatet av et kreativt samarbeid mellom Taberg Media Group og Spitz. Symbolet er snudd og peker Novotek i riktig retning, – mot fremtiden. Med tydelig utgangspunkt i Novoteks eksisterende logo, kan kunder enkelt kjenne den igjen. Av samme grunn er Novoteks røde og svarte fargepalett beholdt som et viktig element.
“Vår nye visuelle identitet gjør oss klare for å knytte sammen alle våre virksomheter”, sier Camilla. “Med en tydelig, felles profil viser vi at Novotek står støtt og er rustet for fremtiden”.
Tobias Antius, Chief Executive Officer hos Novotek AB, understreker viktigheten av den nye profilen. “Det er ikke mulig å overdrive viktigheten av en visuell identitet som er tilpasset dagens digitale kanaler”.
Fremstår helhetlig
Som et globalt konsern med virksomheter i ulike land, er en helhetlig profil med felles visuell identitet spesielt viktig.
“Vi er lokale, noe som innebærer at vi hjelper kundene våre med utfordringer, på et språk de forstår. Samtidig er det viktig å gjøre Novotek gjenkjennelig i en internasjonal sammenheng”, forteller Camilla.
Ser mot fremtiden
Den nye identiteten reflekterer ikke bare ny teknologi og kunnskap. “Partnere, leverandører og kunder. Alle skal ha tro på fremtidens Novotek”, avslutter Camilla Gurell.
Den nye logoen vil lanseres i midten av mars. Implementering av ny grafisk profil vil skje i løpet av 2021.